Wednesday, November 26, 2008

Kelakar


Bersama Anuar, Ansori (JPTek) dan KU, kami ke Aras 5, E12 untuk berjumpa Pn. Faridah (BSM) untuk bincang dokumen penstrukturan semula BPK.

Di lobi aras 5, aku terjumpa kawan UNISEL yang sedang tanya pertukarannya ke Pahang. KU, Anuar dan Ansori terus masuk dahulu ke pejabat Pn. Faridah. Aku berbual agak lama dengan kawan UNISEL tersebut. Sebauk tamat, aku tak tahu mana nak pergi, aku minta seorang kerani tunjukkan di mana perbincangan penstrukturan itu akan dijalankan.

Tanpa diduga aku dibawa ke Bilik Mesyuarat Utama. Kerani tu tolong buka pintu. Terdapat beberapa pegawai muda sedang tunggu untuk mulakan mesyuarat. Mereka semua bangun, senyum dan hulur tangan (dengan amat hormat) untuk berjabat tangan. Aku tak kenal semua mereka. Sambil bersalam baru aku tahu mereka tunggu "Pegawai BSM" untuk mempengerusikan majlis. Mereka sangka akulah "Pegawai BSM" tersebut. Kebetulan aku pakai kot siap dengan nametag lagi.

Sambil berjalan keluar, dalam hati gelak sakan & perasan, rupanya aku boleh menyamar jadi "pegawai tinggi". He... he.. he...

1 comment:

Sukimin said...

pak din memang ada bakat menyamar. ingat tak dulu ramai budak-budak sangka pak din tu saya walaupun memang pak din tak menyamar pun masa tu