Thursday, March 3, 2011

Makan Tuan

Jabatan HEP tempat aku kerja tak pernah kompromi dengan pelajar yang bawa kenderaan dan letak di kawasan bangunan pentadbiran. Semua Pak Guard telah diberi taklimat dan kebenaran khas untuk "merantai" kenderaan tanpa pelekat khas yang di letak di kawasan bangunan pentadbiran. Antara sebab utama adalak untuk elak sesak kerana lot tempat letak kenderaan yang amat terhad.
Atas alasan minyak motor EGoS dah habis, Amirul guna motor EX5 yang biasa aku guna untuk ke tempat kerja [punyai pelekat]. Taktik biasa yang digunakan untuk elak beli petrol.... Jadi, untuk hari tu aku guna EGoS tu ke tempat kerja.
Sewaktu habis kerja dan nak balik, alangkah terperanjatnya aku kerana ada notis pada EGos tu. Bila aku baca, nak tergelak pun ada, nak marah pun ada. Sambil jeling sekitar aku lihat roda depan EGos tu dah dirantai! Alasan - tiada pelekat khas......
Dengan muka tebal, aku segera ke balai Pak Guard mohon buka mangga. Sambil berkali-kali minta maaf sebab dah "terantai" motor aku, Pak Guard tu sempat "sound" kenapa tak tampal pelekat "staf". Aku ngaku salah dan janji tak buat lagi ......

No comments: