Thursday, March 3, 2011

A college up on a hill

Aku pernah habiskan masa selama 2 tahun di bangunan ini. Tahun 1 di tingkat 10 dan Tahun 2 di tingkat 8. Zaman dahulu tak berapa keras peraturannya. Tingkat 7 ke bawah adalah asrama pelajar perempuan. Kalau naik asrama lepas nonton tv [pukul 10 mlm - lift tutup] banyak jumpa pelajar-pelajar rajin yang buat GERKO tangga ......
Di balik dinding berlubang tu ..... lokasi kegemaran aku
Suatu masa dahulu [sekitar tahun 1979 - 1980] aku pernah berada di situ. Punyai ramai sahabat, timba banyak ilmu dan alami banyak pengalaman baru.
Kebetulan hari ini ada Mesyuarat Penyelarasan Konvo untuk pelajar PISMP di situ, aku tak lepas peluang untuk jengah lokasi-lokasi kegemaran aku dulu. Banyak telah berubah. Bilik Mesyuarat Rais Yatim [jangan tanya kenapa ambil nama tu ...] tempat aku mesyuarat tadi, dahulunya adalah pusat sumber.
Tidak ketinggalan, tempat aku mendengar [terlena?] khutbah Jumaat di surau @ masjid kini sudah dijadikan bilik solat wanita. Lokasi kegemaran aku adalah di saf pertama tetapi di luar dewan masjid [di kaki lima]. Walau pun lewat pergi masih dapat tempat dalam saf pertama.....

No comments: