Friday, January 23, 2015

150122 Baiki Jalan Depan Rumah

Telah beberapa bulan, jalan masuk ke rumah aku ada macam "bump" yang memaksa pemandu memperlahankan kenderaan. Tapi yang terjadi di rumah aku tu akibat daripada akar pokok di hadapan rumah yang semakin membesar dan menolak tar jalan menjadi "bump".
Ingatkan apabila kita lalu dengan kereta ianya akan berhenti dan berkurangan. Rupa-rupanya telahan aku tu kurang tepat. Sejak akhir-akhir ini ianya semakin tinggi dan ganggu kelancaran kenderaan keluar masuk dari "porch" rumah aku.

Petang tu sedang godeh smat TV tu aku teringat laman web Perbadanan Putrajaya. Aku pun cuba isi e-aduan yang disediakan dalam laman web tu. Alhamdulillah mereka respon dengan cepat. Katanya hari ini semua kerja akan siap. Harap-harap tiada lagi gangguan "bump" tu lagi.

No comments: