Sunday, November 7, 2010

101107 Terpedaya

Sebaik tiba di pintu masuk Masjid Wilayah Persekutuan Jalan Duta, aku lihat salah seorang pengawal sedang berlari ke kawasan letak kereta. Pantasnya dia berlari sehingga dia tiba dahulu daripada aku yang menunggang motosikal [sambil kehairanan].
Sebaik tiba di kawasan letak kereta aku lihat ada kemalangan ngeri yang baru berlaku. Seorang penunggang motorsikal tergelimpang di bawah sebuah kereta. Motosikalnya terbaring tidak jauh dari kawasan kemalangan. Dengan darah dan muka yang berdarah, sungguh ngeri kemalangan itu.
Yang agak menghairankan aku, orang ramai yang berada di sekitar asyik sibuk "menyenap" gambar. Jika dah mati kenapa tak seorang pun yang menutup muka mangsa kemalangan tu? Otak aku ligat berfikir, ada sesuatu yang tak kena........




Rupa-rupanya semua tu hanya demenstrasi oleh pasukan kecemasan apabila berlaku kemalangan.
Nota
Aku nyaris melompat untuk tolong, nasib baik aku segera sedar.

1 comment:

Dunia Daddy said...

salam...
waduh2...nasib baik la abg kita nie x jd penyelamat... Heheheheheee....