Tuesday, November 2, 2010

101102 Ambil Sebagai Peringatan

1. Nyaris kemalangan
Sebagai warga Putrajaya yang baik aku mula gunakan lorong motorsikal dalam perjaanan balik dari Hosp Serdang. Dah rezekinya, tayar hadapan motor masuk lubang di lorong yang baru dibina. Motor terhoyong-hayang. Secara otomatik kaki kanan jejak ke tar jalan raya untuk elak jatuh. Alhamdulillah tidak jatuh tapi sakitnya tumit kaki bukan kepalang. Sehingga kini jalan kena berjingkit!


2. Terserempak Dr. Sarifuddin
Dr. Sarifuddin tinggal di jalan yang sama dengan rumah aku. Beberapa minggu lalu beliau pun disetrang sakiot jantung. Beliau kini hampir pulih. Setiap pagi dan petang beliau berjalan keliling kawasan perumahan agar segera pulih seperti sediakala.

3. Melawat En. Ridwan Di Hosp Serdang
En. Ridwan [suami Cikgu Rodiah] dan keluarganya telah menjadi jiran sebelah rumah sejak 11 tahun yang lalu. Tiba-tiba 2 hari lalu beliau diserang sakit jantung. Alhamdulillah sempat segera dibawa ke Hosp Putrajaya untuk rawatan.
Nak dijadikan cerita, semalam Anum & aku siap bawa buahtangan bercadang nak berziarah dengan anggapan En. Wan masih dirawat di Hosp Putrajaya. Malangnya beliau telah dipindahkan ke Hosp Serdang. Padanlah tak jumpa ........

4. Kemas Pejabat
Perubahan Ketua-ketua Unit di JHEP. So, masing-masing pindah barang. Susun-atur perabot pejabat juga ditukar agar lebih ceria.

No comments: